Asiantuntija-artikkeleissa tuomme esiin taustoja, selvityksiä, ilmiöitä ja suuntaviivoja opiskelukyvyn ja tulevaisuuden työkyvyn kehittämisestä.
Agricultural Students Face Social Challenges Due to Preference for Individual Activities
Generic skills, also known as transferable or soft skills play a central role in maintaining the ability to study and later the ability to work. Generic skills include abilities such as communication, teamwork, adaptability or interpersonal skills. Within our project we have implemented Personal and Professional Development self-study material for first- and second-year multiform students, which focuses on examining these generic skills. The package also includes consultation hours. In consultation hours, teachers reflect with the student on issues and perspectives raised by the student himself.
HOPS-ohjauskeskustelualusta – lisätyökalu pedagogisen hyvinvoinnin edistämiseksi
Olemme Tulevaisuuden työkyky -hankkeessa kehittäneet HOPS-ohjauskeskustelujen digitaalisen alustan (FI/EN), jonka avulla molemmat sekä opiskelija että ohjaaja (opettajatuutori) voivat valmistautua ohjauskeskusteluun ennalta. Alusta on opiskelijatietojärjestelmä Peppiin yhdistetty erillinen osa, joka sisältää opiskelijan ja opettajan käyttöliittymät. Kehitetty alusta kokoaa yhteen tietoturvalliseen paikkaan sen, mitä opiskelija haluaa ohjaajan tietävän opintoihinsa vaikuttavista asioista, elämäntilanteestaan ja urasuunnitelmistaan.
International Students in Finland: Exploring Study Ability and Well-being
Finland is renowned for its high-quality education system, attracting students from all over the world. Many foreign students come to Finland with the goal of pursuing higher education in its world-class universities and research institutions. The number of international students in Finland exceeded 20 000 in the last years.
Opiskelukyky on opiskelijan työkykyä
Korkeakouluopiskelijoiden opiskelukyky ja tulevaisuuden työkyky ovat saman kolikon kaksi eri puolta. Kolikon molempia puolia tarkastellaan jo opintojen aikana. Korkeakouluopiskelijoista yli puolet on töissä opiskelun ohessa tai opiskelee työn ohessa, joten opiskelukyky ja työkyky ovat tästä näkökulmasta päällekkäisiä.