Kehitämme pedagogisia ratkaisuja opiskelukyvyn ja työkyvyn edistämiseksi yhteistyössä Savonia-amk:n monimuoto-opiskelijoiden, opettajien ja heidän tausta-organisaatioidensa kanssa seuraavissa hankkeen kolmessa pilotissa:

Pilotti 1. Pieniä tekoja osana digipedagogiikkaa. Sosionomi, amk –ryhmä, verkkototeutus. ​Pilotin kesto 9.1.2024 – 31.5.2025.​ Opiskelijapilotissa tarkasteltavina pedagogisina menetelminä ovat opiskelijatiimimalli sekä HOPS-ohjauskeskusteluille kehitetyn digitaalisen alustan hyödyntäminen ja ohjauskeskustelujen terävöittäminen opintojen aloitusvaiheessa. Pilotti toteutetaan tutkinto-ohjelmassa, joka toteutetaan kokonaan verkkovälitteisesti. Pilotista kerätään palaute opiskelijakyselyllä (elokuu 2024) että opettajatuutorien teemahaastattelulla (toukokuu 2024).

Pilotti 2. Start well – enter well. ​Bachelor of Business Administration BBA​ – ryhmä. Pilotin kesto 1.9.2024 – 31.5.2025​. Opiskelijapilotissa tarkasteltavina pedagogisina menetelminä ovat opiskelijatiimimalli sekä osallisuuden ja yhteisöön kiinnittymisen tukeminen coachingiin perustuvalla, voimavarojen löytämistä ja käyttöönottoa tukevalla ryhmäohjauksella. Aloitamme kv-tutkinto-opiskelijoille kohdennetun coaching syyskuussa 2024 teemalla Learning Circles. Pilotissa palaute kerätään jokaisen ryhmätapaamisen päättyessä havainnoiden ja soveltaen jatkuvan parantamisen (Plan-Do-Check-Act) mallia.

Pilotti 3. Opiskelukykyä tukevat geneeriset taidot. Agrologi amk​ – ryhmät, päivä- ja monimuoto. Pilotin kesto 4.1.2023 – 31.5.2025​ ”Geneeriset taidot” on käsite, jota kuulee yhä useammin käytettävän puhuttaessa osaamisesta, työelämäosaamisesta ja osaamisen kehittämisestä. Pilotissa tarkastellaan geneeristen taitojen vahvistamista coachingiin perustuvalla ryhmäohjauksella. Personal and professional development (PPD) -ryhmäohjausta toteutettaan pilottina sekä opintojen aloitusvaiheessa oleville agrologin ammattikorkeakouluopintoja aloittaville monimuoto-opiskelijoille että aloitusvaiheessa oleville päiväopiskelijoille. Pilotista kerätään palaute opiskelijakyselyllä (elokuu 2024).